Z ZAKRESU METODYKI REALIZACJI ZAJĘĆ TRADYCYJNYCH

Sprawdzone i powtarzane metody dydaktyczne, zarówno aktywne, jak i bierne są przewidywalne i komfortowe dla Nauczycieli i Studentów. Nie powodują jednak ich prawdziwego rozwoju, a także nie sprzyjają długoterminowemu zaangażowaniu i zapamiętywaniu. Jaką dynamikę i sposób prowadzenia zajęć lubi ludzki mózg? Jak modyfikować dotychczasowe metody dydaktyczne, a jakie rewolucyjne zmiany można w tym zakresie wprowadzić? Jak zarządzać zmianą w trakcie zajęć dydaktycznych? W jaki sposób przekonać czasem sceptycznych Studentów i współpracowników do wychodzenia ze strefy ich dydaktycznego komfortu? Nad odpowiedziami na te pytania pochylimy się w czasie webinaru.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Nawet jeśli przekazywane w trakcie zajęć treści są trudne, wieloaspektowe czy abstrakcyjne, można ułatwić ich przyswajanie dzięki wdrażaniu elementów zabawy i przyjemności. Neurodydaktyka wyraźnie wskazuje na to, że uczymy się skutecznie również wtedy, kiedy nie myślimy o danym procesie jako o przyswajaniu wiedzy, ale robimy to niejako nieświadomie, równocześnie zajmując się rzeczami dla nas przyjemnymi. Po jakie gry edukacyjne można zatem sięgnąć? W jaki sposób wprowadzić na zajęcia eksperymenty? Jak wykorzystać filmy, muzykę czy przedstawienia dla pozyskania wiedzy i kompetencji społecznych? Nad tymi i innymi kwestiami związanymi z celowym łączeniem w optymalnych proporcjach rozrywki i edukacji pochylimy się w trakcie webinaru.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Podążając za poziomami myślenia i uczenia się uwzględnionymi w taksonomii Blooma i jej modyfikacji można prowadzić Studentów od przedstawienia im nowych pojęć czy zjawisk aż do planowania ich świadomego wykorzystania. Jak zatem pogłębiać i budować wiedzę Studentów? Jak zweryfikować, na jakim poziomie zrozumienia informacji i umiejętności stosowania wiedzy w praktyce się znajdują? Jakich metod i narzędzi dydaktycznych używać, aby wprowadzać Studentów na coraz wyższe poziomy rozwoju? Jak kształcić Studentów równomiernie na poziomie kognitywnym, afektywnym i psychomotorycznym? Nad odpowiedziami na te pytania pochylimy się w trakcie webinaru, aby finalnie móc zaprojektować zajęcia podążające za ideą taksonomii Blooma. 

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Nauczyciele Akademiccy, którzy otwierają się na stosowanie metody odwróconej klasy, ale także po prostu chcieliby, aby Studenci rozszerzali swoją wiedzę poza zajęciami często stają przed wyzwaniem stworzenia właściwych materiałów dydaktycznych. Jak konstruować materiały dydaktyczne, aby jednocześnie zachować ich poziom merytoryczny, a także uczynić zrozumiałymi i atrakcyjnymi dla współczesnych Studentów, którzy nie muszą być jeszcze profesjonalistami w swojej dziedzinie? Czym różni się budowanie materiałów do nauki przy wspomaganiu Nauczyciela od tych do samodzielnej nauki? Z jakich rodzajów materiałów warto skorzystać? W jaki sposób zaplanować możliwość wyjaśniania wątpliwości w trakcie nauki poza zajęciami? Odpowiedzi na te pytania i inne rodzące się wątpliwości poszukamy w trakcie webinaru. 

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

 

Motywowanie Studentów do prezentowania swoich pomysłów i przedmiotów obserwacji stanowi jedną z najprostszych, chociaż często niedocenianych metod aktywizujących. Powinna być to również jedna z bardziej bezpiecznych metod dydaktycznych, również z punktu widzenia Studentów nieposiadających wystarczająco szerokiej wiedzy “obiektywnej”. Jakie metody gromadzenia pomysłów, również inne niż klasyczna burza mózgów, warto wykorzystywać? Jak zorganizować ocenianie pomysłów i umożliwić ich wdrażanie? Jakie pomoce dydaktyczne wykorzystać w trakcie gromadzenia pomysłów? Jak motywować do prezentowania i analizowania pomysłów również nieśmiałych Studentów i tych, którzy nie chcą oceniać innych? Nad tymi zagadnieniami pochylimy się w trakcie webinaru.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

O ile przebieg zajęć dydaktycznych pozostaje w całości lub w większości pod kontrolą Nauczyciela Akademickiego, o tyle uczenie się w ramach pracy bieżącej najczęściej jest zależne od danego Studenta. W efekcie również skala wiedzy, zaobserwowanych zjawisk czy wniosków zależy często od nastawienia danego Studenta, jego indywidualnej sytuacji życiowej czy kreatywności. Jakie metody formalnego i nieformalnego uczenia się można zorganizować? W jaki sposób przygotować polecenia i materiały dydaktyczne wspomagające uczenie się? Jak weryfikować przebieg uczenia się oraz jego krótko- i długoterminowe efekty? Jak rozbudzić ciekawość Studentów? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukamy w czasie webinaru. 

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

 

Przyswajanie informacji w sposób bezpośredni i bezrefleksyjny nie sprzyja długotrwałemu zapamiętywaniu i prawdziwemu uczeniu się. Powoduje rozczarowanie Nauczyciela postawą Studenta, a także może wywołać poczucie dyskomfortu czy wręcz paniki, jeśli dokładnie zapamiętywane informacje nie zostaną przywołane z czeluści pamięci w trakcie zaliczenia. W trakcie webinaru porozmawiamy o poziomach coraz głębszego przetwarzania informacji, a także poziomach wiedzy. Zastanowimy się nad tym, jakie zadania warto przygotować dla Studentów, jak budować bieżące komunikaty oraz jak weryfikować osiągnięte efekty uczenia się, aby zmotywować Studenta do satysfakcjonującej i głębokiej pracy z informacjami, a tym samym wspomóc jego rozwój.  

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Z ZAKRESU METODYKI ZAJĘĆ E-LEARNINGOWYCH

W czerwcu prowadzone będą szkolenia dedykowane Wydziałom UŁ zgodnie z ustaleniami z zakresu aktywności na platformie Moodle.

Aktywności, które będą ćwiczone w ramach szkoleń to: lekcja, warsztat, interaktywna treść H5P, Wiki.

Wspomniane aktywności stwarzają możliwość realizowania zajęć w bardziej ciekawy i aktywizujący sposób a zarazem nie tracący na jakości merytorycznej. Umiejętności działania na platformie Moodle są szczególnie istotne w momencie prowadzenia zajęć na odległość w trybie synchronicznym i asynchronicznym oraz w trybie hybrydowym.