Z ZAKRESU METODYKI REALIZACJI ZAJĘĆ TRADYCYJNYCH
Challenge Based Learning jako sposób organizacji zajęć jest rozwiązaniem wartym rozważenia przynajmniej z czterech powodów: praktyczności zajęć (tak ważnej dla Studentów), możliwości odczuwania przez Studentów ich wpływu na rzeczywistość, zbliżenia uczelni do społeczności i partnerów lokalnych oraz rosnącej popularności tej metody pracy w skali uczelni europejskich (w tym również w UNIC). Może zatem warto spróbować? W czasie webinaru porozmawiamy o specyfice i założeniach tej metody, jej etapach i wdrażaniu w toku zajęć oraz roli Nauczyciela i Studentów w sprostaniu wyzwaniom rzeczywistości. Jeśli chcecie Państwo pokazać swoim Studentom, że tematy omawiane na Państwa zajęciach mają przełożenie na rzeczywistość, a także pomogą Studentom zrobić coś dobrego, zapraszamy na ten webinar.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 27 marca (czwartek) godz. 13.00-14.30 - formularz zapisów
Ocenianie Studentów może przybierać formę sumatywną (końcową), obowiązkową i stanowiącą jedynie ogólną informację o poziomie osiągniętych efektów uczenia się albo formatywną (kształtującą), która pozwala prowadzić Studenta przez proces osiągania tych efektów. W jaki sposób ocena formatywna wspiera Studenta, ale również Nauczyciela Akademickiego? Jak w bezpiecznej atmosferze zdiagnozować, co Student już wie i potrafi, a także zrozumieć, dlaczego podjął określone działania i dzięki temu rzeczywiście wpływać na jego rozwój? Jak zbierać takie informacje od Studenta? Na te i inne pytania dotyczące oceniania w sposób formatywny poszukamy odpowiedzi w trakcie tego webinaru.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 3 kwietnia 2025 r. (czwartek) godz. 13.00-14.15 - formularza zapisów
Czy spotkaliście się Państwo kiedyś z opinią Studentów, że zajęcia są zbyt odległe od praktyki i nie nauczyły ich one niczego nowego? A może twierdzili, że podejmowali studia bez pasji, a to, co naprawdę ich rozwija to praca zawodowa? Jeśli tak, czas zastanowić się, jak można to zmienić. W trakcie webinaru porozmawiamy o metodach dydaktycznych, które są praktyczne, a zatem podobne do wyzwań zawodowych albo umożliwiające bezpośredni rozwój kariery Studentów. Pochylimy się nad specyfiką metod: projektowej, Challenge Based Learning, Research Based Learning, Project Based Learning, Design Thinking, Work Based Learning oraz Inquiry Based Learning oraz zastanowimy się, które z nich możecie Państwo wykorzystać na swoich zajęciach. Pochylmy się nad tym, w jaki sposób pokazać Studentom, że zajęcia mogą być interesujące, przygotowujące do pracy zawodowej oraz posiadać wartość dodaną.
Uwaga: Przed webinarem należy zapoznać się z materiałami przygotowanymi i udostępnionymi dla Uczestników w zespole na Teams. Webinar będzie miał wyłącznie charakter praktyczny.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 9 kwietnia (środa) godz. 13.00-15.00 - formularz zapisów
Jeśli podejmujemy decyzję o wdrożeniu metody projektowej albo chcemy zmotywować Studentów do analizy bardziej rozbudowanego studium przypadku, może pojawić się pytanie o to, jak precyzyjnie pokazać etapy określonego działania, dokumentować kluczowe kroki, zobrazować czasem bardzo dynamiczną historię albo wręcz stworzyć scenariusz dramy. Z pomocą mogą przyjść storyboardy (wizualne historie), które łączą dość proste obrazy i dymki dialogowe lub myślowe z opisami lub interpretacją Studentów. Storyboardy pozwalają również na wnioskowanie o rzeczach na nich wprost niewidocznych (np. pojawiających się emocjach czy uwarunkowaniach), które pozwalają Studentom rozwinąć umiejętność odkrywania zależności przyczynowo-skutkowych. Storyboard rozwija również wyobraźnię oraz pozwala na utożsamianie się z jego postaciami. O specyfice storyboardów, ich przydatności oraz procesie ich tworzenia porozmawiamy na tym webinarze.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 24 kwietnia (czwartek) godz. 13.00-14.30 - formularz zapisów
Moment weryfikacji wiedzy i umiejętności Studentów w postaci kolokwium lub egzaminu bywa bardzo stresujący, zwłaszcza, gdy obejmuje szeroką partię, czasem nieco abstrakcyjnego w odbiorze materiału lub obszaru tematycznego, który jest wyjątkowo daleki od specjalizacji Studentów. W takiej sytuacji Studenci z pewnością docenią różnego rodzaju powtórzenia materiału w bardziej komfortowej atmosferze. Poszukując formatu powtórzenia warto rozważyć metodę stacji zadaniowych, w których pracują grupy Studentów mogący się wspierać, uzupełniać i uczyć wzajemnie. W trakcie webinaru porozmawiamy o istocie metody stacji zadaniowych, zasadach projektowania zadań i organizacji zajęć, możliwych rodzajach zadań oraz kryteriach oceniania Studentów. Zastanowimy się również nad tym, jak stworzyć stacje wirtualne, w których grupy studenckie mogą pracować bez “rozpraszania ich” przez inne zespoły. Będziecie Państwo również mieli możliwość zaprojektowania zadań do stacji w ramach swoich zajęć oraz zaplanowania przebiegu takiego spotkania.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 29 kwietnia (wtorek) godz. 10.00-11.30 - formularz zapisów